Publiceret 19-01-2022

Tilfredsheden med SIRIs Borgercentre er fortsat høj

I uge 49 2021 gennemførte SIRI en brugerundersøgelse i vores Borgercentre i hele landet. Tilfredsheden blandt de brugere, der svarede på spørgeskemaet, er generelt meget høj.

98 procent er tilfredse

Brugerne blev overordnet spurgt ind til, om de var tilfredse med betjeningen. I alt deltog 638 personer ud af 1.782 i undersøgelsen (en svarprocent på knap 36 procent), som blev foretaget i Borgercentrene i Valby, Aarhus, Odense, Aalborg og Aabenraa. Heraf var 584 meget tilfredse, 44 tilfredse, 6 nogenlunde tilfredse, 2 utilfredse og 2 meget utilfredse.

Det svarer til, at 98 procent af brugerne, der valgte at besvare spørgeskemaet, var meget tilfredse eller tilfredse med betjeningen. Undersøgelsen indikerer dermed, at tilfredsheden med betjeningen i borgercentrene generelt er høj.

Læs notat om undersøgelsen (pdf)

SIRIs Borgercentre lavede en lignende brugerundersøgelse i uge 26 2021, hvor tilfredsheden blandt brugerne var på samme høje niveau. Her svarede 99 procent af brugerne dengang, at de var meget tilfredse eller tilfredse med betjeningen i Borgercentrene.

Hvad laver Borgercentrene?

SIRIs borgercentre behandler ansøgninger om EU-ophold til udlændige. Borgercentrene optager biometri og laver id-tjek for en række ansøgere fra lande uden for EU.

Som borger skal man bestille tid, når man skal ansøge om EU-ophold eller indgive en ansøgning om opholds- og arbejdstilladelse efter udlændingeloven. Man skal også bestille tid, når man skal have optaget biometri eller ansøge om en tilbagerejsetilladelse.

Det er ikke muligt at bestille tid til personlig vejledning om reglerne for ophold hos SIRI. Ved behov for vejledning, skal man i stedet for ringe til os.

Læs mere om at bestille tid hos SIRI

Ansvarlig myndighed

Kontakt SIRI