Publiceret 07-01-2022

Længere ventetid på telefonerne

Hvis du ringer til Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI), vil du i øjeblikket opleve længere ventetid på telefonerne.

Knap halvdelen af alle kald til styrelsen handler lige nu om status eller rykkere på sager. Det skyldes blandet andet lange sagsbehandlingstider i styrelsen, som vi fortsat arbejder på at nedbringe.

Læs om SIRIs forventede sagsbehandlingstider i 1. kvartal 2022

Hvis du har modtaget et kvitteringsbrev fra os, har vi modtaget din ansøgning eller dokumenter, og du behøver ikke at ringe telefonisk for at rykke for svar. Du kan dog ringe til os, hvis du fx har yderligere spørgsmål eller spørgsmål til SIRIs forskellige ordninger.

Har du spørgsmål i forhold til corona, fx hvis du har fået en udrejsefrist, som du ikke kan overholde, kan du læse mere om dette her.

Læs information til SIRIs brugere om coronavirus (COVID-19)

Vi beklager den længere ventetid på telefonerne. Vi besvarer jeres kald så hurtigt, vi kan.

Ansvarlig myndighed

Kontakt SIRI