Publiceret 07-12-2015
Tilfredshed med betjening og ventetid i Udlændingestyrelsens Borgerservice
Langt størstedelen af deltagerne i ny brugerundersøgelse fra Udlændingestyrelsens Borgerservice udtrykker tilfredshed med den personlige betjening og længden af ventetid.
Udlændingestyrelsens Borgerservice har netop gennemført sin halvårlige brugerundersøgelse, hvor brugerne bliver bedt om at bedømme serviceniveauet for personlig betjening.
237 personer valgte at besvare spørgeskemaet, der blev udleveret til alle, som henvendte sig ved skrankerne i styrelsens Borgerservice i uge 47.
Heraf svarede 97 procent, at de havde været tilfredse med betjeningen. 98 procent udtrykte tilfredshed med de fysiske rammer i Borgerservice.
95 procent syntes, at de havde fået svar på de spørgsmål, som de henvendte sig med.
I forhold til længden af ventetid svarede 97 procent, at de havde oplevet ventetiden som rimelig. 76 procent af de adspurgte ventede mindre end en halv time på at få betjening.
Ud over at bedømme den personlige betjening kunne deltagerne også komme med ønsker til forbedringer i Borgerservice. Der blev bl.a. fremsat ønske om flere tilgængelige pc’er i ventelokalet; Et konkret forslag som Borgerservice nu følger op på med ekstra pc’er og borde med afskærmning, så brugerne bl.a. får bedre mulighed for at kunne ansøge online.
Direktør for Udlændingestyrelsen Henrik Grunnet siger:
– Det er af central værdi for os i Udlændingestyrelsen at være lydhøre over for vores brugere og inddrage deres feedback i vores løbende arbejde med at forbedre os. Det gælder både vores vejledning og andre forhold, der har betydning for vores mange tusinde brugere.
– Jeg er glad for – og medarbejderne på området kan være stolte af – at næsten alle de brugere, der har deltaget i vores brugerundersøgelse, er positive. Men det vigtigste er de ønsker til forbedringer, vi har fået.
Medarbejderne i Borgerservices Personlig betjening har pr. 1. december 2015 betjent ca. 73.000 personer mod ca. 38.000 på samme tidspunkt sidste år.